게임, 아이들, 교육

2020. 10. 16. 05:17호기심 천국 하고잽이의 삶/예술 교육 기술

내가 제일 관심있고 계속 하고 싶은 키워드 세 가지. 

 

게임, 아이들, 교육, 예술, 스토리텔링.

 

어떻게 컨텐츠를 만들 수 있을까.

왜 이걸로 컨텐츠를 만들어야 할까. 왜 내가 해야할까?

이 세가지 키워드로 컨텐츠를 만들려면 무엇을 해야할까?

 

하루를 이런 질문들의 대한 답으로 채우려고 자료조사와 독서를 한다.

 

 

영감을 받은 코스:

KASVATUSTIETEEN ERIKOISKURSSI I: TIETOJENKÄSITTELYTIETEEN LEIKKISÄT PERUSTEET

studies.helsinki.fi/opintotarjonta/cu/hy-CU-138770482-2020-08-01

 

 

읽을 목록:

 

1. Seymour Papert's Mindsotrm / Mindstorms, Children, Computers, and Powerful Ideas  

 

mindstorms.media.mit.edu/

 

Mindstorms

Mindstorms Seymour Papert’s Mindstorms was published by Basic Books in 1980, and outlines his vision of children using computers as instruments for learning. A second edition, with new Forewords by John Sculley and Carol Sperry, was published in 1993. Th

mindstorms.media.mit.edu

2. Mark Guzdial, Amy Bruckman  / Providing equitable access to computing education.
https://dl.acm.org/doi/10.1145/3232039

3. 

 

Providing equitable access to computing education | Communications of the ACM

Communications of the ACM  Volume 61, Issue 8 August 2018 Copyright © 2018 Owner/Author

dl.acm.org

Computational Thinking in K-12 A Review of the State of the Field (Grover, Pea 2013)

 

Computational Thinking in K–12: A Review of the State of the Field - Shuchi Grover, Roy Pea, 2013

Jeannette Wing’s influential article on computational thinking 6 years ago argued for adding this new competency to every child’s analytical ability as a vital ...

journals.sagepub.com

Constructing a core literature for computing education research (Pears, Seidman, Eney, Kinnunen, Malmi 2005)

Coding as a playground: Programming and computational thinking in the early childhood classroom (Bers, 2017).

The Cambridge Handbook of Computing Education Research

 

The Cambridge Handbook of Computing Education Research

Cambridge Core - Education, History, Theory - The Cambridge Handbook of Computing Education Research

www.cambridge.org

 

 

지브리 같은 이야기를 아이들에게 들려주고 싶다.

그런 교육 컨텐츠를 만들고 싶다. 

지브리의 이야기가 마음에 와닿는 건 순수함, 행복함, 긍정적인 이야기 때문이다.

누구나 마음속에 아이가 있듯이 미야자키가 이야기를 통해 마음속에 숨겨져있던 순수함을 우리에게 연결하는 방법이 멋있다.

 

친구의 트윗에서 본 지브리 레고

 

ideas.lego.com/projects/35f7f2f5-7f9b-4058-a490-dbb20d296889

 

Spirited Away

  Enter the fantastical world of “Spirited Away”, the academy-award winning animation by Studio Ghibli.  The set features the iconic “Bath house” from the animation, with 8 unique rooms showcasing memorable scenes from the story:- Help Kajima...

ideas.lego.com

 

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